ÚTHÍREK – JÓ HÍREK?

Valahogy felénk az utakkal mindig baj van. Nem épülnek, majd ha igen, leállítják és évekig elfelejtik újrakezdeni. Megépítik, de rosszul. A régit meg nem felújítják, csak javítgatják. Most ezek a hírek:

A Törökszentmiklós-Martfű (4629-es számú) összekötő út egész hosszbani felújításáról nincs szó, de a 13 és 18 kilométerszelvények közötti szakasza, köznapian a Martfű-Kengyel közötti mintegy 5,3 kilométer teljes körű felújítása szerepel a Magyar Falu Programban. Év elején volt olyan sajtóhír is, amelyben lelkesen arról számoltak be, hogy már tavasszal kiírják erre a munkára a közbeszerzési eljárást. Ám a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztálya még július közepén is azt válaszolta érdeklődésemre, hogy "A programban szereplő szakaszok munkáinak előkészítése még zajlik, a munkák indulásáról és pontos ütemezéséről a hónap második felében tudunk részletes tájékoztatást adni." - Vagyis már lassan másfél hónapja készen kellene lenni a munka pontos ütemezésével. De ennek sehol semmi nyoma, és még akkor hol van a munka megkezdése! Újból kérdezősködtem hát, és ezt a tájékoztatást kaptam:

Válasz: A 4629-es Törökszentmiklós-Martfű összekötő út 13 és 18 kilométerszelvények közötti szakasza a Magyar Falu Program II. ütem projekt-listájában szerepel. Az ütemterveknek megfelelően a kiviteli tervek elkészültek, a projekt közbeszerzési eljárása szeptemberben elindul.

A kivitelezési munka a téli üzemeltetési időszak végét követően, 2020. március 15-e után, a forrás rendelkezésre állása esetén indulhat el, a források felett azonban nem társaságunk rendelkezik (a központi költségvetés finanszírozza- S.E.). Addig is a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat folyamatosan elvégzik mérnökségi szakembereink.

Nem volt különösebben biztató a közútkezelő cég másfél hónappal ezelőtti válasza a városunkba bevezető alsóbbrendű utak karbantartásával kapcsolatban. Ezt írták: "A rendelkezésünkre álló forrásból a nyári időszakban is folyamatosan, ütemezetten végezzük burkolatjavítási tevékenységünket, az utak hierarchikus rendje szerint, első körben a főutakon, majd a mellékutakon, végül a bekötőutakon, tehát a 42101-es Bartapuszta bekötő úton és a 32126-os Óballa bekötő úton is." - Akár azt is vélhettük ebből, hogy talán el sem fognak jutni a mi ötszámjegyű útjainkra. Most viszont jó hírrel szolgáltak:

Válasz: A 42101-es Bartapuszta bekötőúton idén augusztusban területileg illetékes mérnökségünk elvégezte a burkolatjavítási, karbantartási munkákat, míg a 32126-os Óballa bekötőúton még idén végzünk felújítási munkákat.  

Itt is volt javítás, a 46-os út kanyarulatában. 2018. ápr.

Az állami kezelésű, nem önkormányzati(!) 46-os út Törökszentmiklóst átszelő részének nyugati felét tavaly jelentős mértékben felújították, egészen a Kossuth út-Pánthy út kereszteződéséig. Mégis a közelmúltban ezen a részen máris javításokat végeztek. Miért és milyen konstrukcióban végezték ezt a munkát?

Válasz: A 46-os főúton látott munkálatok a jótállási időszak keretein belül végzett garanciális jellegű javítási munkák voltak.

Sebők Emília

A képek a szerző felvételei.