MEGVANNAK A SZERZŐDÉSEK AZ M4-ESRE! DE...!

Az uniós közbeszerzési hirdetmények hivatalos közzétételi helyén, a TED (Tenders Electronic Daily)-en ma jelent meg, hogy az építési beruházásra pályázatot kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) 2019. május 17-én megkötötte a vállalkozási szerződést "az M4-es út Abony(Kelet)-Törökszentmiklós(Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítására, új Tisza-híd megépítésével" tartalmú projekt kivitelezési munkáinak elvégzésére, a szükséges kiviteli tervek elkészítésével és engedélyek megszerzésével együtt.

A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül) valamivel több mint 125 milliárd forint. A nyertes ajánlattevők, ezért az összegért kell hogy megépítsék a jelzett, összesen 27,1 km hosszú szakaszon az M4-es 2X2 sávos gyorsforgalmi utat, több különszintű csomóponttal és híddal (Zagyva-híd, Millér-híd, Tisza-híd és a Tisza-ártér feletti híd).

Az I. szakasz 18,6 km-ének megépítésére a pályázati nyertes Colas Közlekedésépítő Zrt.-vel, a Colas Hungária Zrt.-vel és a Duna Aszfalt Kft.-vel kötött szerződést a NIF Zrt. Ők hárman ezt a szakaszt az eredetileg becsült 52,6 milliárd forint helyett közel 68 milliárdért vállalták. A II. szakaszt, tehát azt, amellyel végre elér városunk nyugati határáig az M4-es, a Duna Aszfalt Kft. készíti el. Ennek a szerződésrésznek az eredetileg becsült összértéke 41 milliárd forint lett volna, most mintegy 57,5 milliárdba fog kerülni a magyar központi költségvetésnek (uniós támogatás nincs a beruházáson!)

Kérdés azonban, hogy az aláírt Vállalkozási Szerződések hatályosak-e! Ezzel kapcsolatban ugyanis a NIF Zrt. Kommunikációs Titkársága egy hónappal ezelőtt azt nyilatkozta, hogy a hatályba lépéshez a még hiányzó forrás biztosítása is szükséges, amely legkorábban 2019. május végén állhat majd rendelkezésre. A tényleges kivitelezési munkák pedig csak a Vállalkozási Szerződés hatályba lépését követően kezdődhetnek meg.

Ezért hát most kértem a NIF Zrt. Kommunikációs Titkárságát, válaszolják meg az ezzel kapcsolatos, logikusan felmerülő kérdéseket: Rendelkezésre áll-e a központi költségvetési forrás az útszakasz megépítésére? Ezáltal hatályosakká váltak-e már a szerződések? Mikorra várhatjuk, hogy megjelennek a munkagépek, és elkezdődik az Abony-Törökszentmiklós szakasz építése, pontosabban a megkezdett és 2015-ben leállított építés befejezése?

Válasz még nem érkezett!

Sebők Emília

Az indító kép az M4-es egy már épülő szakaszán folyó munkát ábrázolja a NIF Zrt. felvételén.


A téma előző megjelenése: DÖCÖGŐS M4-ES GYORSFORGALMI ÚT