EZ MÁR AZ M4-ES ABONY-FEGYVERNEK SZAKASZÁNAK BEFEJEZÉSE?

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) honlapján 2018.02.22-án megjelent egy projekt-közlemény M4 ABONY (KELET) - TÖRÖKSZENTMIKLÓS (NYUGAT) KÖZÖTTI SZAKASZ (SZOLNOK ÉSZAKI ELKERÜLŐ) MEGVALÓSÍTÁSA ÚJ TISZA-HÍD MEGÉPÍTÉSÉVEL cím alatt.

A szűkszavú közlemény szerint a projekt az M4 gyorsforgalmi út Abony (Kelet) - Törökszentmiklós (Nyugat) csomópontok közötti szakaszon valósul meg, mintegy 26,6 km hosszon. Vagyis, most már biztos, hogy nem autópálya lesz, hanem 2x2 sávos gyorsforgalmi út! Viszont, érdekes módon, egy szó nincs a hivatalos tájékoztatásban, amely visszautalna az Abony-Fegyvernek között megkezdett autópálya-építésre és annak három évvel ezelőtti leállítására!

A projekt előkészítési fázisaként ezeket a minősítéseket adják meg: Építési engedéllyel rendelkezik, kiviteli tervvel rendelkezik, tenderdokumentációval rendelkezik. De hogy itt már munkálatok folytak, amelyekre kifizetett az állam 45 milliárd forintot, arra vonatkozóan nem közölnek semmit! És azt sem írják, hogy itt egy útépítési munka befejezéséről adnak hírt vagy hogy esetleg a nyomvonal módosítása miatt tekintik ezt új projektnek!

Viszont megtudhatjuk, hogy az érintett települések lesznek: Abony, Besenyszög, Szolnok, Tiszapüspöki, Törökszentmiklós. A kivitelezés keretében négy csomópont (Abony-Kelet, 32. sz. főúti csomópont, a 3225 j. út csomópontja és a Törökszentmiklós-Nyugat csomópont), valamint számos műtárgy kerül megépítésre, melyek közül kiemelendők a Tisza-híd, a Tisza ártér feletti-híd, a Zagyva-híd, továbbá a Millér-híd műtárgyai.

A közlés azonban nem ad arra vonatkozóan semmilyen információt, hogy mikor lesz az építési munkákra pályázati kiírás, így azt sem tudhatjuk meg egyelőre, hogy mikorra várható az útszakasz elkészülte!

Legutóbb Boldog István, a körzet országgyűlési képviselője kampányolt vele közösségi oldalán, amikor is 2018-02-01-án közzétette, hogy: "A szerdai kormánydöntés értelmében az M4-es gyorsforgalmi út térségünket érintő, Abony és Fegyvernek közötti 33 kilométeres szakasz építése 2020 végére ér véget." Erről a döntésről jogszabályi lenyomatot nem találtam, de egy korábbi, 1982/2017. (XII. 19.) Korm. határozat is ezt mondta ki a "Költségvetési forrásból megvalósítani tervezett közútfejlesztések megvalósításának tervezett ütemezése" tárgyban ide vonatkozóan:

A tervezett projekt megnevezése: Szolnok megközelítése M4 Abony (Kelet) - Törökszentmiklós közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítása új Tisza-híd megépítésével, előzmény lezárása, elszámolás. A megvalósítás tervezett kezdete 2018. II. negyedév. A megvalósítás tervezett befejezése 2020. IV. negyedév.

Érdemes azonban arra az eltérésre is felfigyelni, hogy Boldog István három héttel ezelőtt még 33 kilométeres útszakasz megépítéséről írt, majd ez a NIF közleményében tegnapra már 26,6 km-re ment össze a kormányzati mosásban! A NIF által közzétett térképet jobban megnézve azonban - vette észre egy jó szemű helybeli - feltűnik, hogy a megvalósítani kívánt útszakasz csak a Tiszapüspöki út és a Törökszentmiklóst elkerülő út találkozásáig, kereszteződéséig tart! Eltűnt a püspöki kereszteződéstől a meglévő elkerülő út szintén megkezdett kibővítése, és talán emiatt lett a 33-ból csak 26,6 kilométer?!

Így hát már nem is tudom, hányadik írásomat befejezem be az M4-esre vonatkozóan azzal, hogy: Itt tartunk! De hol tartunk?

Sebők Emília

Az indító kép a szerző felvétele a Bartai leágazásnál.



A téma előző  megjelenése: BIZTATÓ HÍREK AZ M4-ESRŐL!?