DÖCÖGŐS M4-ES GYORSFORGALMI ÚT

Még nem döcög felénk az úthenger, de talán 2021 karácsonyára megkapjuk ajándékul a hozzánk is elérő M4-es gyorsforgalmi utat...

A Népszava napilap mai száma kiemelt helyen foglalkozik az M4-es út Abony-Fegyvernek közötti szakaszával, főképpen annak eddigi zűrös történetével. Sajnos új információ nincs számunkra az elemző írásban, ráadásul éppen a befejezésre váró útszakasz városunkat érintő keleti végét illetően súlyosan téved is a szerző, ugyanis: Már szó sincs Abony-Fegyvernek közötti - immár nem autópálya, hanem - gyorsforgalmi útról! A lezárt pályázatban az Abony (Kelet) - Törökszentmiklós (Nyugat) útszakasz megépítésére szólt a kiírás. Ez pedig azt jelenti - erősítette meg mai kérdésemre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) -, hogy a Törökszentmiklóst elkerülő út 2x2 sávossá bővítése átkerült a Törökszentmiklós-Püspökladány közötti szakasz elnevezésű projektbe. Ennek viszont még csak az előkészítése van napirenden. Egyelőre tehát, még évekig marad itt nekünk a halálútnak nevezett 4-es úton is az egyik legbalesetveszélyesebb rész!

Az Abony (Kelet) - Törökszentmiklós (Nyugat) útszakasz megépítésére kiírt tender nyerteseit másfél hónappal ezelőtt kihirdették. De azóta sem lehet sem hallani róla, sem a környéken fizikai jeleit látni annak, hogy megindult volna a munka! A NIF Zrt.-től most kapott magyarázat szerint 2019. március 18-ától kell "az időt számítani", mivel akkor tették közzé a közbeszerzési eljárás keretében benyújtott ajánlatok értékelésének eredményét. Innentől kezdve 60 napos időtartam áll rendelkezésre a kivitelezésre szóló Vállalkozási Szerződés megkötésére.

A Vállalkozási Szerződés hatályba lépéséhez pedig a még hiányzó forrás biztosítása is szükséges, amely a jelenlegi ismeretek szerint legkorábban 2019. május végén állhat majd rendelkezésre. A tényleges kivitelezési munkák a Vállalkozási Szerződés hatályba lépését követően kezdődhetnek meg, amelyek befejezési határideje a Vállalkozási Szerződés hatályba lépését követő 30 hónap. Tehát legjobb esetben is csak 2021 végére várhatjuk a szalagátvágókat...

A gyorsforgalmi út áldásos hatásait pedig még később remélhetjük. Ezzel kapcsolatban Markót Imre polgármesterünk azt nyilatkozta a lapnak, hogy "Mi itt az ország közepén autópálya nélkül új gazdasági befektetésektől esünk el... Amíg nem lesz egy órán belül elérhető Budapest, addig még csak nem is reménykedhetünk, hogy komoly ipar telepedjen meg itt. A jó megközelíthetőség tudná a város vonzerejét igazán növelni."

Sebők Emília

INDUL AZ ELŐKÉSZÍTÉS A TÖRÖKSZENTMIKLÓS ÉS PÜSPÖKLADÁNY KÖZÖTTI SZAKASZRA

Közben, éppen ma megjelent a NIF Zrt. tájékoztatója, kik lesznek a tervezői az M4-es következő és egyben leghosszabb, 65 kilométeres szakaszának. Az M4 2x2 sávos, fizikai elválasztású gyorsforgalmi út Törökszentmiklós (Nyugat) - Püspökladány közötti szakaszára az UTIBER Közúti Beruházó Kft. és a RODEN Kft. készítheti el a módosított engedélyezési és a kiviteli tervet. A megbízás összértéke (áfa nélkül): 3 milliárd 675 millió forint.

A képen az M4 gyorsforgalmi út Albertirsa-Cegléd közötti szakasz kivitelezése (a NIF Zrt. felvétele)


A téma előző tárgyalása: MOST VAN MEG AZ M4-ES KIVITELEZŐJE